Symbols

28 decembrie 2005

S-a intamplat de Craciun

5 bucuresteni au murit asfixiati. La Giurgiu, peste 100 de persoane au ajuns la spital ca urmare a calitatii si a cantitatii preparatelor de Craciun. 4 tineri au ajuns la spital si unul a murit dupa ce masina lor a intrat intr-un copac de pe strada Constantin Prezan din capitala. Stiri deprimante peste tot. Unul moare, altul traieste sa spuna povestea. Nimic nou. Dar oare este atat de greu, domnilor editori, ca macar de Craciun sa va cenzurati dorinta de macabru si sa nu mai obositi oamenii cu astfel de stiri? Aud de multe ori de la cei mai batrani decat mine: "A innebunit lumea! Parca alta data nu se omorau oamenii asa de mult. De la an la an lumea e tot mai rea." O fi oare asa? Probabil acesti editori ai redactiilor de stiri nu au auzit aceste cuvinte. Poate daca ar fi facut-o si-ar fi dat seama ca exagereaza publicand numai stiri despre cum Ionel i-a dat cu securea in cap pana i-au iesit creierii prin nas... In definitiv crima face ratingul, ratingul face banii, banii fac patronul bogat, iar patronului putin ii pasa de ce zice lumea. Pentru el, totul e doar o prospera afacere. Am citit de curand o intamplare haioasa din Anglia anilor '50. Patronul unui tabloid angajeaza un nou editor sef pentru a creste vanzarile. Acest editor sta si se gandeste si comanda un studiu de piata care ii releva faptul ca cititorii acelui ziar nu agreaza stirile cu crime si violuri. Drept urmare, el decide sa scoata acest gen de articol definitiv din ziar. Reactia imediata? Vanzarile scad in 2 saptamani cu 500.000 de exemplare. Enervat, patronul il concediaza si pe acest editor, crimele reapar in paginile ziarului, iar vanzarile ating un nou record. Concluzia e simpla: desi in mod public nimeni nu declara ca doreste sa vada asemenea articole, intotdeauna titlurile care contin cuvinte gen "moarte", "viol", "minor", "sadic" sau "sange" ii vor atrage pe acei "cititori de metrou", cei care citesc din ziarul vecinului. Sarbatori fericite!

Links to this post:

Creați un link

<< Home