Symbols

27 aprilie 2006

Pisica Neagra...

... sau complexul fotografului digital. Am observat un tic. O tendinta. Compozitiile mele sunt brutale. Nu pot folosi un subiect mic deoarece nu se va vedea. Nu pot folosi contraste scazute deoarece poza nu va mai avea farmec. Nu pot impresiona prin numarul si calitatea detaliilor in pozele mele. Probabil si daca as folosi un fund de borcan as putea crea o fotografie buna pt web. Uneori stau si ma intreb de ce ma mai obosesc sa cumpar cele mai destepte obiective, cele mai stabile trepiede, de ce folosesc MLU, declansator flexibil, rotita pentru compensarea expunerii sau AE Lock-ul cand rezultatul va fi in 99.5% din cazuri o imagine cu latura cea mai mare de 640 de pixeli. In decursul timpului am trisat cu anumite poze publicate. Unele erau putin in afara focusului, altele erau fin miscate, altele trase aiurea prin ceata groasa. Stiam ca, desi netiparibile pe hartie, la 640 vor fi ok. Si le-am trecut prin PhotoShop, le-am tras printr-un action aparte si le-am facut numai bune... pentru un timbru. Ieri am incercat sa pregatesc pentru print niste poze mai vechi. Am intrat in convertorul de RAW si surpriza a venit imediat. Acele poze nu puteau fi in veci printate, desi atunci cand le-am ales pe site pareau castigatoare. Totul s-a intors impotriva mea. In decursul anului trecut am trecut prin mai multe faze si proiecte: numai jpeg, expunere manuala si exponometru partial, modul P, diferite tehnici de iluminare. Toate astea m-au invatat sa ma familiarizez cu aparatul si, in acelasi timp, sa expun corect. Apoi am trecut la RAW si viata mea s-a schimbat, dar nu neaparat in bine. Sigur, workflow-ul in 16 biti e excelent si ies poze grozave vazute la rezolutie maxima, dar ce folos?! Tot la 640 de pixeli vor ajunge. Pe de alta parte, rar mai folosesc compensarea, WB-ul manual sau masurarea partiala. Stiu ca toate se pot corecta in RAW si imi iau mintea de la ele. Asta pana trebuie sa ajung acasa si sa ma chiombesc pe monitor ore intregi pana termin de prelucrat o iesire. Poza de fata se vrea a fi o ilustrare a ceea ce am spus mai sus. Privita la rezolutia nativa, pisica are niste detalii si niste nuante incredibile pe blana si ochi superb definiti. Totusi, poza la rezolutie de web distruge totul.

Text inspirat de un articol din The Online Photographer, semnat de domnul Gordon McGregor.

Links to this post:

Creați un link

<< Home